nature-laptop-outside-macbook

Elevator Pitch – ať si vás zapamatují

Když se vás někdo zeptá, co děláte, je dobré mít připravených pár vět, které jasně a výstižně představí vaše aktivity. Přesně to je elevator pitch: krátký popis společnosti, projektu, produktu nebo služby, který byste měli stihnout sdělit “během cesty ve výtahu”. Nebo na konferenci, při networkingu, navazování vztahů s potenciálními klienty, obchodními partnery či investory.

Elevator pitch je jeden z nejjednodušších a zároveň nejúčinnějších nástrojů pro podnikatele. Má být krátký, do dvou minut. Efektivní elevator pitch vám pomůže představit se a prolomit ledy nejen na networkingových akcích.

Jak vytvořit silný elevator pitch

  1. Definujte, kým jste – startup, malá firma, konzultant, freelancer…
  2. Popište, co děláte – vyjádřete svou vizi a popis produktu nebo služby, kterou děláte.
  3. Identifikujte svého ideálního zákazníka – opřete se o své cílové zákazníky a popište toho ideálního.
  4. Vysvětlete, co je na vašem byznysu unikátní a čím se lišíte od ostatních – použijte svou USP.
  5. Řekněte, jaký další krok byste chtěli udělat s tím, s kým mluvíte – například domluvit si schůzku.
  6. Nahoďte udičku – řekněte něco, co vaše posluchače zaujme a budou zvědaví, co jim chcete říct dál.
  7. Shrňte všechno – navažte na šestý krok a zdůrazněte nejdůležitější body vašeho pitche.

Tipy

  • Dodržte délku – máte omezený čas na to udělat pozitivní první dojem, 1-2 minuty jsou ideální. Zbytečně posluchače neunavujte a nezahlcujte.
  • Upravujte svou řeč – dívejte se na ni kriticky a vylepšujte ji. Třeba přijdete časem na informace, které by bylo dobré zmínit – změníte produkt, službu, vizi, cíle.
  • Vynechte žargon vašeho odvětví – předpokládejte, že se vaši posluchači nepohybují ve stejné oblasti, jako vy. Upravte svou řeč tak, aby jí rozuměl každý.
  • Řekněte si ji před zrcadlem – nebo před kamarádem, kolegou. Jde o to, abyste si ji řekli nahlas, psaný projev je často jiný než mluvený, přijdete tak na možná vylepšení.
  • Zapamatujte si ji a procvičujte – dejte si ale pozor na přednes, abyste roboticky nerecitovali nazpaměť naučená slova, měli byste působit přirozeně.
  • Ukažte svůj zápal – vaše řeč tak bude lépe zapamatovatelná, unikátní a zajímavá.
  • Vytvořte více verzí – uzpůsobte pitch svému publiku, pro odborníky ze stejného oboru můžete využít více odborných slov, pro laiky naopak vynecháte složité pojmy.
Předchozí příspěvek
Návrhová plocha 1 kopie (2)
Novinky

Proměna firmy

Další příspěvek
pexels-photo-45072
Oblíbené

CSR – společensky odpovědný byznys