pexels-photo-260024

Persony – důležitá marketingová strategie

Jedním ze základních bodů marketingové strategie je určení cílové skupiny. Většinou je definována věkovými skupinami, vzděláním či povoláním. Tyto informace však nejsou zdaleka dostačující k pochopení skutečných potřeb vašeho zákazníka. Kde nakupuje, kolik vydělává, za co utrácí, jakým životem žije, … možná se vám bude zdát, že to jsou nepodstatné věci. Pokud však chcete mít propracovaný marketingový plán, neutrácet zbytečné peníze za špatné cílení a uspokojit lépe potřeby svých zákazníků, pak je jedním z řešení vytvoření persony.

Persona je detailním popisem fiktivní osoby, která by byla ideálním zákazníkem pro váš produkt nebo službu.

VYTVOŘENÍ PERSONY

Při vytváření persony si představujte reálného člověka, který by mohl mít zájem o váš byznys. Pokud váš byznys není specifický pro jedno pohlaví, popište muže i ženu.

  • První krok – základní informace

Dejte vaší personě jméno, určete její věk a vzhled. Můžete najít nějakou fotku reálného člověka, nebo si personu nakreslit. Lépe se tak vžijete do její role a bude se vám o ní lépe vyprávět ostatním z týmu.

  • Druhý krok – vzdělání, práce, stav

Určete vzdělání, v jakém odvětví, firmě a na jaké pozici pracuje, jaký je její příjem. Je daná osoba zadaná, má děti? Kde bydlí?

  • Třetí krok – volný čas a koníčky

Jak persona tráví svůj volný čas, za co nejvíce utrácí, jak vypadá její běžný den? Na jakých stránkách a jakými aktivitami tráví čas na internetu, jaké sociální sítě používá, jak umí pracovat s počítačem?

  • Čtvrtý krok – spojení s vaším byznysem

Jaké má daná persona potřeby, co ji chybí? Jak jí může můj produkt či služba pomoct, jakými způsoby řeší její problémy?

Jakmile si určíte všechny tyto věci, máte jasnou představu o svém zákazníkovi, jeho motivacích a zájmech a o tom, jakými způsoby mu můžete svůj produkt nebo službu doručit. Budete tak například vědět, na jakých kanálech a jakými způsoby na něj cílit.

 Příklady

  • Zde si můžete zdarma stáhnout e-bookJak využít persony a tón komunikace k přesvědčivějšímu marketingu
  • Software gloo nabízející šablony pro vytváření person

 

 

Předchozí příspěvek
pexels-photo-220071
Oblíbené

User Experience Design

Další příspěvek
pexels-photo-103124
Novinky

Business snídaně v Microsoftu