fb_page_cover_v5

Přednáška digitální inovace a inovační myšlení

Všimli jste si, že se trh mění před očima a zákazníci jsou čím dál náročnější? Pokud už vaše produkty či služby neprofitují tolik jako dřív, nebo pokud cítíte, že vám konkurence uniká, udělejte jediné – inovujte!

Právě o inovacích přednášel 19.6. v sídle Microsoftu František Dalecký – zakladatel webu mimoskolu.cz, lektor na Masarykově univerzitě a projektový manažer vzdělávací platformy seduo.cz. František ví, o čem mluví, se vzděláváním ve firmách má bohaté zkušenosti. Školil například v O2, v Kiwi.com nebo v Livesportu. Na přednášce s názvem Digitální inovace a inovační myšlení mluvil o designovém myšlení, inovačních strategiích a mimo jiné i o klíčových zásadách těch nejúspěšnějších firem.

Designové myšlení – klíč k úspěšným inovacím

Už jste slyšeli o designovém myšlení? Ne, s uměním či estetikou to nemá nic společného. Designové myšlení je jednou z nejpoužívanějších metodik v tvorbě inovací. Jde o návrh. Takový, který je maximálně použitelný, uživatelsky přívětivý a nejlépe neviditelný. Vychází z hluboké znalosti uživatelů či zákazníků, jejich reálných problémů a potřeb.

Eric Ries, autor knihy The Lean Startup napsal: „Našim úkolem je zjistit, co zákazníci opravdu chtějí. Ne, co si myslí že chtějí, nebo co si myslíme, že by chtít měli. Musíme přijít na to, zda jsme na cestě, která vede k rozvoji udržitelného podnikání.“

Ale jak na to?

Inovační strategie

Metod a technik je mnoho, stačí jen zvážit, které jsou pro vás ty pravé. Základ je však vždy stejný – položit si ty správné otázky. Ptejte se proč to děláte, přemýšlejte, jak docílit nejlepšího možného výsledku a v neposlední řadě zjistěte, kdo jsou vaši zákazníci.

A otázky pokládejte i ostatním. Poproste je o vyplnění dotazníku, veďte hloubkové rozhovory s každým, kdo má k tématu co říct, nepodceňujte brainstormingy, vyzkoušejte také mystery shopping. Věnujte se webové analytice – sledujte trendy ve vyhledávání, zaměřte se na klíčová slova a tvorbu person. A když přijdete s něčím novým, testujte! Využívejte uživatelské testování, A/B testování či pilot a získejte zpětnou vazbu přímo od zákazníků.

Jak to chodí v inovativních firmách

Inspirujte se společnostmi, které jsou vždy o krok napřed. Jaké jsou jejich klíčové zásady? Zákazník stojí vždy na prvním místě a cíl je jasný – jeho spokojenost. Důraz bývá kladen také na otevřenou komunikaci ve firmě a sdílení znalostí mezi zaměstnanci, zájem o nové trendy a možnost vzdělávání. Inovativní společnosti experimentují a i když občas chybují, stále zkoušejí nové věci.

Zdroje inspirace

Kde začít, ptáte se? Třeba četbou knihy Skvělé služby, pátráním na webech Harvard Business Review, Czechcrunch či Techcrunch, nebo online kurzy Coursera či seduo.cz.

Nejlépe však uděláte, když se zúčastníte příští přednášky v sídle společnosti Microsoft. Můžete se těšit na inspirativní řečníky s mnohaletými zkušenostmi v oboru, zajímavá témata a poutavé diskuze, v kterých budou zodpovězeny všechny vaše otázky.

Předchozí příspěvek
keyboard-1628579_960_720
Oblíbené

Klávesové zkratky, které vám usnadní práci 3/3

Další příspěvek
fb_page_cover_v4
Novinky

První kolo soutěže Proměna firmy zná své vítěze

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *