pexels-photo-220071

User Experience Design

UX design je proces vytváření produktu, který je pro zákazníka příjemný a jednoduchý k používání. Produkty se skvělým UX (např. iPhone) jsou nejen funkční a použitelné, ale také užitečné, smysluplné, estetické a spojené s emocemi.

UX design je vždy zaměřen na potřeby uživatele a vychází z jejich porozumění. UX designer zkoumá, jak uživatel věc chápe a snaží se poznat jeho chování a potřeby a přizpůsobit tomu konečný produkt. Důležitý je každý článek interakce uživatele a produktu (nákup, služby, webové stránky, reklamace užívání, newsletter, distribuce, obal…).

UX designer se ptá proč, na co a jak uživatel produkt využívá.

  • Proč – zjišťování motivace zákazníka pro koupi produktu
  • Na co – co může zákazník s produktem dělat
  • Jak – vztahuje se k designu produktu a estetičnosti

UX designéři začínají s Proč, neboť chtějí vytvořit produkt, který přesně odpovídá potřebám a požadavkům zákazníka.

Personalizace

Rozhraní, které zná svého uživatele, pro něj vytváří jedinečnou zkušenost. Doporučené nákupy na základě předchozího nákupního chování, návrhy produktů, které by se mohly zákazníkovi líbit, to a mnohé další atributy působí na zákazníka velmi pozitivně. Má pocit, že je pro značku důležitý, s čímž roste jeho loajalita a věrnost. Personalizace je tedy jedním z klíčů ke spokojenému zákazníkovi.

  • Online zdroje vzdělávání nabízí řadu kurzů na téma UX design, zde je několik z nich.
  • Dobrým zdrojem inspirace může být také zpráva o zákaznících v roce 2020 od společnosti Walker.
Testování

Je důležité UX testovat, odhalíte tím tak slabá místa, na kterých je třeba ještě zapracovat a ušetříte náklady na pozdější opravy. Testováním můžete přijít na další vychytávky, které by bylo dobré zakomponovat.

Předchozí příspěvek
startup-photos
Oblíbené

Dovolená s Microsoft Edge a OneNote (1)

Další příspěvek
pexels-photo-260024
Oblíbené

Persony – důležitá marketingová strategie

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *